Manja slova Veća slova RSS
>

Održana obuka za pedagoge i psihologe srednjih stručnih i mješovitih škola u kojima se realizuju modularizovani obrazovni programi za planiranje vaspitno-obrazovnog rada

Održana obuka za pedagoge i psihologe srednjih stručnih i mješovitih škola u kojima se realizuju modularizovani obrazovni programi za planiranje vaspitno-obrazovnog rada
Datum objave: 17.09.2018 07:49 | Autor: Sandra Brkanovic

Ispis Štampaj stranicu


Magdalena Jovanović


U okviru reforme srednjeg stručnog obrazovanja, JU Centar za stručno obrazovanje je u četvrtak, 13.09.2018. godine, u svojim prostorijama, organizovao obuku za pedagoge i psihologe koji od školske 2017/2018. i 2018/2019. godine, realizuju modularizovane obrazovne programe.

Obuci je prisustvovalo ukupno 32 pedagoga i psihologa iz 23 srednje stručne i mješovite škole:

1. JU Srednja ekonomska škola „Mirko Vešović“ Podgorica, 
2. JU Srednja stručna škola Cetinje,
3. JU Srednja stručna škola Bar,
4. JU Srednja stručna škola Nikšić,
5. JU Srednja ekonomsko-ugostiteljska škola Nikšić,
6. JU Srednja građevinsko-geodetska škola „Ing. Marko Radević“ Podgorica,
7. JU Prva srednja stručna škola Nikšić,
8. JU Škola za srednje i više stručno obrazovanje „Sergije Stanić“ Podgorica,
9. JU Srednja pomorska škola Kotor,
10. JU Srednja ekonomsko-ugostiteljska škola Bar,
11. JU Resursni centar za djecu i mlade „Podgorica“,
12. JU Srednja mješovita škola „Danilo Kiš“ Budva,
13. JU Srednja stručna škola „Vukadin Vukadinović“ Berane,
14. JU Srednja mješovita škola Petnjica,
15. JU Srednja mješovita škola „Bratstvo-jedinstvo“ Ulcinj
16. JU Obrazovni centar Plužine,
17. JU Srednja mješovita škola „Ivan Goran Kovačić“ Herceg Novi,
18. JU Srednja stručna škola Pljevlja,
19. JU Srednja mješovita škola „Bećo Bašić“ Plav,
20. JU Srednja stručna škola Bijelo Polje,
21. JU Srednja elektrotehnička škola „Vaso Aligrudić“ Podgorica,
22. JU Srednja mješovita škola „Braća Selić“ Kolašin,
23. JU Srednja mješovita škola „17. septembar“ Žabljak

Prisutne je pozdravio direktor JU Centar za stručno obrazovanje, gospodin Duško Rajković, koji je ukazao na značaj saradnje između nastavnika stručnih modula i pedagoga, odnosno psihologa u školama, kao i na potrebu za fleksibilnom organizacijom nastave.

Pedagozima i psiholozima je predstavljen koncept modularne nastave zasnovane na ishodima učenja, značaj kriterijuma za dostizanje ishoda učenja, ključne kompetencije, kao i standardi zanimanja, standardi kvalifikacija i obrazovni programi koji su usvojeni u prethodnom periodu iz oblasti energetike, mehatronike, ekonomije, prava, uređenja prostora, građevinarstva, restoraterstva, tekstilstva i kožarstva, elektronike, telekomunikacija, računara, informacionih tehnologija, ličnih usluga, kuvarstva, trgovine, prehrane, nautičkog saobraćaja i brodomašinstva.

U toku obuke predstavljeni su novi obrasci za planiranje vaspitno-obrazovnog rada, odnosno Godišnji plan rada i Plan realizacije ishoda učenja i data su uputstva o načinu njihovog popunjavanja, kao i uputstva o načinu evidentiranja nastavnog časa i ocjenjivanju ishoda učenja u novoj Odjeljenjskoj knjizi, koju nastavnici koriste od ove školske godine.

Obuku su realizovali Srđan Obradović, koordinator u Centru za stručno obrazovanje, Marina Braletić-Taljanović, Dušan Pejović i Dušan Bošković, samostalni savjetnici u Odjeljenju za istraživanje i razvoj kvalifikacija i nastavnici – treneri Slavica Jovanović i Gordana Tasić iz JU Srednja elektrotehnička škola „Vaso Aligrudić“ iz Podgorice.