Мања слова Већа слова РСС
>

Одржана обука за педагоге и психологе средњих стручних и мјешовитих школа у којима се реализују модуларизовани образовни програми за планирање васпитно-образовног рада

Одржана обука за педагоге и психологе средњих стручних и мјешовитих школа у којима се реализују модуларизовани образовни програми за планирање васпитно-образовног рада
Датум објаве: 17.09.2018 07:49 | Аутор: Сандра Бркановиц

Испис Штампај страницу


Магдалена Јовановић


У оквиру реформе средњег стручног образовања, ЈУ Центар за стручно образовање је у четвртак, 13.09.2018. године, у својим просторијама, организовао обуку за педагоге и психологе који од школске 2017/2018. и 2018/2019. године, реализују модуларизоване образовне програме.

Обуци је присуствовало укупно 32 педагога и психолога из 23 средње стручне и мјешовите школе:

1. ЈУ Средња економска школа „Мирко Вешовић“ Подгорица, 
2. ЈУ Средња стручна школа Цетиње,
3. ЈУ Средња стручна школа Бар,
4. ЈУ Средња стручна школа Никшић,
5. ЈУ Средња економско-угоститељска школа Никшић,
6. ЈУ Средња грађевинско-геодетска школа „Инг. Марко Радевић“ Подгорица,
7. ЈУ Прва средња стручна школа Никшић,
8. ЈУ Школа за средње и више стручно образовање „Сергије Станић“ Подгорица,
9. ЈУ Средња поморска школа Котор,
10. ЈУ Средња економско-угоститељска школа Бар,
11. ЈУ Ресурсни центар за дјецу и младе „Подгорица“,
12. ЈУ Средња мјешовита школа „Данило Киш“ Будва,
13. ЈУ Средња стручна школа „Вукадин Вукадиновић“ Беране,
14. ЈУ Средња мјешовита школа Петњица,
15. ЈУ Средња мјешовита школа „Братство-јединство“ Улцињ
16. ЈУ Образовни центар Плужине,
17. ЈУ Средња мјешовита школа „Иван Горан Ковачић“ Херцег Нови,
18. ЈУ Средња стручна школа Пљевља,
19. ЈУ Средња мјешовита школа „Бећо Башић“ Плав,
20. ЈУ Средња стручна школа Бијело Поље,
21. ЈУ Средња електротехничка школа „Васо Алигрудић“ Подгорица,
22. ЈУ Средња мјешовита школа „Браћа Селић“ Колашин,
23. ЈУ Средња мјешовита школа „17. септембар“ Жабљак

Присутне је поздравио директор ЈУ Центар за стручно образовање, господин Душко Рајковић, који је указао на значај сарадње између наставника стручних модула и педагога, односно психолога у школама, као и на потребу за флексибилном организацијом наставе.

Педагозима и психолозима је представљен концепт модуларне наставе засноване на исходима учења, значај критеријума за достизање исхода учења, кључне компетенције, као и стандарди занимања, стандарди квалификација и образовни програми који су усвојени у претходном периоду из области енергетике, мехатронике, економије, права, уређења простора, грађевинарства, ресторатерства, текстилства и кожарства, електронике, телекомуникација, рачунара, информационих технологија, личних услуга, куварства, трговине, прехране, наутичког саобраћаја и бродомашинства.

У току обуке представљени су нови обрасци за планирање васпитно-образовног рада, односно Годишњи план рада и План реализације исхода учења и дата су упутства о начину њиховог попуњавања, као и упутства о начину евидентирања наставног часа и оцјењивању исхода учења у новој Одјељењској књизи, коју наставници користе од ове школске године.

Обуку су реализовали Срђан Обрадовић, координатор у Центру за стручно образовање, Марина Бралетић-Таљановић, Душан Пејовић и Душан Бошковић, самостални савјетници у Одјељењу за истраживање и развој квалификација и наставници – тренери Славица Јовановић и Гордана Тасић из ЈУ Средња електротехничка школа „Васо Алигрудић“ из Подгорице.