Мања слова Већа слова РСС
>

ОДРЖАНА ОБУКА ДИРЕКТОРА ШКОЛА У КОЈИМА СЕ РЕАЛИЗУЈУ МОДУЛАРИЗОВАНИ ОБРАЗОВНИ ПРОГРАМИ ЗА ПЛАНИРАЊЕ ВАСПИТНО-ОБРАЗОВНОГ РАДА

ОДРЖАНА ОБУКА ДИРЕКТОРА ШКОЛА У КОЈИМА СЕ РЕАЛИЗУЈУ МОДУЛАРИЗОВАНИ ОБРАЗОВНИ ПРОГРАМИ ЗА ПЛАНИРАЊЕ ВАСПИТНО-ОБРАЗОВНОГ РАДА
Датум објаве: 10.09.2019 13:56 | Аутор: Јадранка Радуновић

Испис Штампај страницу


Јадранка Радуновић


У оквиру реформе средњег стручног образовања, Центар за стручно образовање је у петак, 06.09.2019. године, у својим просторијама у Подгорици, организовао једнодневну обуку за директоре и помоћнике директора који од школске 2019/2020. године, реализују модуларизоване образовне програме.

Обуци је присуствовао укупно 14 директора/ помоћника директора из 14 средњих стручних и мјешовитих школа:

1. ЈУ Средња електро-економска школа Бијело Поље,
2. ЈУ Стручна медицинска школа Подгорица,
3. ЈУ Средња мјешовита школа „Иван Горан Ковачић“ Херцег Нови,
4. ЈУ Ресурсни центар за слух и говор „Др Перута Ивановић“ - Котор,
5. ЈУ Школа за средње и више стручно образовање „Сергије Станић“ Подгорица,
6. ЈУ Средња грађевинско-геодетска школа „Инж. Марко Радевић“ Подгорица,
7. ЈУ Средња електротехничка школа „Васо Алигрудић“ Подгорица,
8. ЈУ Образовни центар Шавник,
9. ЈУ Средња мјешовита школа Андријевица,
10. ЈУ Средња стручна школа „Иван Ускоковић“ Подгорица,
11. ЈУ Средња економско-угоститељска школа Бар,
12. ЈУ Средња стручна школа „Спасоје Распоповић“ Подгорица,
13. ЈУ Средња мјешовита школа „Данило Киш“ Будва,
14. ЈУ Средња економско-угоститељска школа Никшић.

Присутнима се обратио директор Центра за стручно образовање, господин Душко Рајковић, који је указао на важност учешћа директора школа у процесу модуларизације, значај сарадње између наставника стручних модула и општеобразовних предмета у школама, као и на потребу за флексибилном организацијом наставе.

Директорима је представљен концепт модуларне наставе засноване на исходима учења, значај критеријума за достизање исхода учења, кључне компетенције, као и стандарди занимања, стандарди квалификација и образовни програми који су усвојени у претходном периоду из области Прехране, Ветерине, Хемијске индустрије, Музичке умјетности, Козметике, Економије, Права и Саобраћаја и Грађевинарства.

У току обуке представљени су нови обрасци за планирање васпитно-образовног рада, односно Годишњи план рада и План реализације исхода учења и дата су им упутства о начину њиховог попуњавања, као и упутства о начину евидентирања наставног часа и оцјењивању исхода учења у новој Одјељењској књизи.

Обуку су спровели Сандра Бркановић, руководилац Одјељења за истраживање и развој квалификација, Срђан Обрадовић, координатор у Центру за стручно образовање, Марина Бралетић, самостална савјетница у Одјељењу за истраживање и развој квалификација, Душан Пејовић, самостални савјетник у Одјељењу за истраживање и развој квалификација, Душан Бошковић, самостални савјетник у Одјељењу за истраживање и развој квалификација, Јелена Кнежевић, самостална савјетница у Одјељењу за истраживање и развој квалификација, Јадранка Радуновић, самостална савјетница у Одјељењу за истраживање и развој квалификација и наставници – тренери Славица Јовановић и Гордана Тасић из ЈУ Средња електротехничка школа „Васо Алигрудић“ из Подгорице и Ален Шабановић из ЈУ Средња електро-економска школа из Бијелог Поља.