Manja slova Veća slova RSS
>

ODRŽANA OBUKA ZA PREOSTALE NASTAVNIKE STRUČNIH I MJEŠOVITIH ŠKOLA U KOJIMA SE REALIZUJU MODULARIZOVANI OBRAZOVNI PROGRAMI ZA PLANIRANJE VASPITNO-OBRAZOVNOG RADA

ODRŽANA OBUKA ZA PREOSTALE NASTAVNIKE STRUČNIH I MJEŠOVITIH ŠKOLA U KOJIMA SE REALIZUJU MODULARIZOVANI OBRAZOVNI PROGRAMI ZA PLANIRANJE VASPITNO-OBRAZOVNOG RADA
Datum objave: 18.09.2019 08:33 | Autor: Jelena Knežević

Ispis Štampaj stranicu


Jelena Knežević


U okviru reforme srednjeg stručnog obrazovanja, Centar za stručno obrazovanje je 13.09.2019. godine, u svojim prostorijama i prostorijama Zavoda za školstvo u Podgorici, organizovao obuku nastavnika koji će od školske 2019/2020. godine, realizovati modularizovane obrazovne programe Ekonomski tehničar, Prehrambeni tehničar, Tehničar hemijsko-farmaceutskih procesa i ispitivanja, Tehničar modnog dizajna, Gastronom, Pekar, Modni krojač, Kuvar, Prodavač, Frizer, Izvođač građevinskih radova, Elektrotehničar elektronskih komunikacija, Elektrotehničar energetike, Elektroinstalater, Elektrotehničar računara, Građevinski tehničar za visokogradnju i Tehničar za špediciju, carinu i organizaciju transporta.

Obuci je prisustvovao ukupno 41 nastavnik iz JU Srednja mješovita škola iz Petnjice, JU Srednja stručna škola iz Rožaja, JU Srednja ekonomsko-ugostiteljska škola iz Nikšića, JU Srednja stručna škola „Spasoje Raspopović“ iz Podgorice, JU Srednja mješovita škola „Bećo Bašić“ iz Plava, JU Prva srednja stručna škola iz Nikšića, JU Srednja mješovita škola „Braća Selić“ iz Kolašina i JU Srednja ekonomska škola „Mirko Vešović“ iz Podgorice, JU Srednja elektrotehnička škola „Vaso Aligrudić“, JU Prva srednja stručna škola iz Nikšića, JU Srednja stručna škola „Vukadin Vukadinović“ iz Berana, JU Srednja mješovita škola „Vuksan Đukić“ iz Mojkovca i JU Srednja stručna škola iz Nikšića, koji će od naredne školske godine realizovati stručne i izborne module.

Nastavnicima je predstavljen koncept modularne nastave zasnovane na ishodima učenja, značaj kriterijuma za dostizanje ishoda učenja, ključne kompetencije, kao i standardi zanimanja, standardi kvalifikacija i obrazovni programi koji su usvojeni u prethodnom periodu.

U toku obuke nastavnicima su predstavljeni novi obrasci za planiranje vaspitno-obrazovnog rada, odnosno Godišnji plan rada i Plan realizacije ishoda učenja i data su im uputstva o načinu njihovog popunjavanja, kao i uputstva o načinu evidentiranja nastavnog časa i ocjenjivanju ishoda učenja u novoj Odjeljenjskoj knjizi, koju će nastavnici koristiti od ove školske godine.

Nastavnici su u toku radionice kroz vježbe imali priliku da popune pomenute obrasce, da ih prezentuju i da kroz diskusiju sa predavačima otklone pojedine nejasnoće u vezi planiranja nastave i ocjenjivanja ishoda učenja.

Srđan Obradović, koordinator u Odjeljenju za istraživanje i razvoj kvalifikacija u Centru za stručno obrazovanje, Dušan Bošković i Dušan Pejović, samostalni savjetnici u Odjeljenju za istraživanje i razvoj kvalifikacija u Centru za stručno obrazovanje su predstavili uvodne prezentacije, a nastavnici - treneri koji su prezentovali uputstva za sve faze obuke i pomagali nastavnicima dok su radili vježbe po grupama su bili: Slavica Jovanović, Gordana Tasić iz JU Srednja elektrotehnička škola „Vaso Aligrudić“ iz Podgorice i Alen Sabanović iz JU Srednja elektro-ekonomska škola iz Bijelog Polja.

U realizaciji obuke učestvovali su i predstavnici Centra za stručno obrazovanje: Sandra Brkanović, rukovodilac Odjeljenja za istraživanje i razvoj kvalifikacija, Marina Braletić, Jadranka Radunović i Jelena Knežević samostalni savjetnici u Odjeljenju za istraživanje i razvoj kvalifikacija.